• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Fan helvete gör det?
Jag tog bort k4 för att jag inte hade nåt att deklarera, är mina skattepengar i april körda då?
Det borde dom vara. Du får nog i Juni.

Du skrev själv "jag tog bort k4". Att ta bort någonting är en ändring i deklarationen.
Om man går in i deklarationen och bara klickar "skicka in" så blir det utbetalt i april. Allt annat bör (jag är inte 100% säker) räknas som en ändring.

Många verkar ha svårt att förstå det där. Man ska in och pilla i deklarationen men det ska ändå inte räknas som en ändring :)
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Det borde dom vara. Du får nog i Juni.

Du skrev själv "jag tog bort k4". Att ta bort någonting är en ändring i deklarationen.
Om man går in i deklarationen och bara klickar "skicka in" så blir det utbetalt i april. Allt annat bör (jag är inte 100% säker) räknas som en ändring.

Många verkar ha svårt att förstå det där. Man ska in och pilla i deklarationen men det ska ändå inte räknas som en ändring :)
Ja, så är det ju rent tekniskt men förbannat irriterande, oavsett hade jag "behövt" fylla i k4 och det räknats som ändring förmodar jag?
Helvetes idioti, framförallt när det är något som inte ska vara med i deklarationen överhuvudtaget.
 

yoloswaget

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
18 Mars 2024
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Ja, så är det ju rent tekniskt men förbannat irriterande, oavsett hade jag "behövt" fylla i k4 och det räknats som ändring förmodar jag?
Helvetes idioti, framförallt när det är något som inte ska vara med i deklarationen överhuvudtaget.
Skulle man viljat ha en k4 så hade man förfan fixat en själv?
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Skulle man viljat ha en k4 så hade man förfan fixat en själv?
Typ. I mitt fall så fick jag k4 pga "försäljning av värdepapper", jag har inte sålt nåt.
Hade Aktier till ett värde av 7kr på isk, företaget gick i kk, aktierna flyttades(?!) till kf-konto där de sedan förföll, och det verkar då visas som försäljning och kostar mig nu ca 45k. (Jag kommer inte att få dom i juni pga skulder hos kfm då)
Kul.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp